Mardrömmar och Folkisdrömmar

Drömmer en massa konstiga mardrömmar nu för tiden. Det är sällan drömmar som jag är rädd i, snarare drömmar som avslöjar mitt undermedvetna; hur det egentligen ligger till med saker och ting.
Då känns det bara jobbigt att vakna och behöva ta till sig sanningen och börja bearbeta den. Just nu drömmer jag en hel del drömmar om min bästa killkompis och hur det egentligen ligger till med vår relation: i natt drömde jag att vi var på någon skum kryssning mitt i vintern och jag tappade bort honom hela tiden och tillslut återfann jag honom aldrig utan alla fick "utrymma" (kan man säga så?) båten typ 500 meter från hamnen och gå på den glastunna isen mot bryggan. Somliga trillade igenom isen men jag lyckades kravla mig upp på bryggan ändå. Då märkte jag att alla mina ägodelar hade sjunkit med båten och min vän fanns inte att se någonstans.

Vilken jävla praktmetafordröm. Känns svinigt av mitt undermedvetna att delge mig sanningen på det där dramatiska och hjärtskärande viset.

För övrigt:

* Funderar på att göra om min blogg till en snygg och funktionell blogg
* Kollar febrilt runt efter olika jazzfolkisar i Sverige och just nu är de mest intressanta: Fridhem, Lunnevad, Skurup och Sjövik. Jag försöker att vara öppen mot andra folkisar också, trots vidriga hemside-designer och dåligt med info. (Men som folkiswebansvarig borde man tänka till: hemsidan är ju praktiskt taget den enda informationskällan en sökande elev har till skolan och därför borde hemsidorna vara i toppskick.)
* Vill starta en blogg om jazzmusik. Den ska gå ut på att jag som inte har någon anknytning, utom mitt egna intresse, till jazzen ska göra en slags resa som börjar typ nu och slutar kanske efter folkhögskolan för att utforska jazz och avdramatisera hela "jazz är heligt och är bara till för virtuosa gitarristkillar med skägg".
* Är sunkig som fan. Måste duscha.


Det här är bara en random bild jag har målat. Jag kallar den för: "Kaffetermospingvinen med fjädrar"

Kommentarer
Postat av: ella

Emilia, jag tycker verkligen så himla mycket om dig!

2010-12-19 @ 18:25:36
URL: http://ellashemlighet.blogg.se/
Postat av: linnéa

jazzbloggen låter som en ypperligt fin ide! bilden är fanastisk och precis som ella tycker jag mycket om dig. det var allt <3

2010-12-20 @ 16:56:01
URL: http://lams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0