Man borde få ett urlackarfrikort varje månad

Skrev något väldigt trevligt och välskrivet om särskrivningar på 200 ord, men tog bort allt. För det jag egentligen vill säga är:

Jag sitter här med ett klottrigt word-dokument som egentligen ska vara ett tal till Nationella provet på onsdag, men som i nuläget mer liknar en bajskorv.

Jag har noll inspiration just nu, och har känt likadant hela veckan. (HATAR lov för övrigt, sommarlovet undantaget, för jag behöver rutiner och fasta tider, klarar inte av att gå upp på morgonen och göra det jag ska. Jag gör aldrig det jag ska på loven, hur mycket jag än försöker. Så det slutar med ångest. Har haft ett ångest-lov. Kul. JÄVLIGT JÄVLA ÄCKELKUL HAR DET VARIT. HORBULLE.)
Tillbaka till ämnet: lack of inspiration

Känner mig bara tvingad till att skriva det här förbaskade talet under det avskyvärda ämnet "Språkets makt och möjligheter". Nämen nääää? Vänta nu! Jag älskar ju språk? Men jag HATAR att skriva när jag inte vill, och jag hatar särskilt att skriva under en snäv tidspress utan inspiration och en uns ångest vilande över hela min gestalt och allt jag gör och säger.

För övrigt: Har varit på ryggbehandling idag igen. Fjärde tillfället idag. Nu känns ryggen brännande och lagom mörbultad. Är så glad för att jag får hjälp med min rygg. Blir rörd av tacksamhet till min vän Sauli som hjälper mig med min rygg.

Men ja det är väl det ända jag är glad över just nu.
Morgondagen: Skola (YEEES! RUTINER!), tandplågaren och valanalysgruppen.
Det blir en bra dag. I alla fall jämfört med de senaste 9 dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0