Sjuk

Fyfan vad otrevligt det är att vara sjuk. Och inte nog med att jag missade nationella provet igår så har jag blivit sjuk lagom till konserten. Den är nu på onsdag, och med tanke på hur jag hostar nu så vet jag fan inte om jag kommer att vara helt frisk till på onsdag.


Bild från februari.

Till råga på den här jävla sjukdomshistorien så verkar allt skita sig för mig just nu.
Låt mig avreagera mig:

1. Mitt projektarbete är åt helvete - Varför? Jo! För att jag har fått veta att det är högst osannolikt att jag kommer kunna plugga på folkhögskola direkt efter gymnasiet eftersom man inte får studielån förrän man är 20 år. Detta medför att jag helt har tappat inspirationen för mitt projekt som handlar om just folkhögskolor och INSPIRATION. Hur jävla inspirerande är det att få sina framtidsplaner dödade? Fy-helvetes-fan.

2. Imorgon ska jag och två klasskompisar intervjua en musiker klockan 15. Jag har varit hemma och sjuk den här veckan (utom två lektioner som jag närvarade på i tisdags) och har således inte kunnat prata med mina båda klasskompisar om att låna en kamera från skolan osv. Fick sms för några timmar sedan av en av mina gruppmedlemmar om att vi inte har lånat något kamera och då visade det sig att ingen av mina 2 gruppmedlemmar var kvar i skolan vid det tillfället. Den ene gruppmedlemmen föreslår att vi ska skjuta upp intervjun och jag kände bara "NEEEEJ VARFÖR MÅSTE JAG TA TAG I DET HÄR? JAG ÄR SJUK! JAG LIGGER OCH SOVER HELA DAGARNA!! JAG SNÖRVLAR OCH BEHÖVER VILA, INTE FIXA EN JÄVLA KAMERA".

Så nu vet jag ärligt talat inte hur det blir med den saken. Jag hoppas innerligt att det löser sig och att jag orkar komma på den här jävla intervjun. Borde inte göra det, jag är inte redo för att vara igång så länge! (Klarade knappt att gå till ICA idag)

3. Jag är så besviken på min skola. Och det är på flera plan. Jag är besviken och arg på att våra klasshandledare inte klarar av att informera oss om att vi ska på en obligatorisk utbildningsmässa imorgon, och att vi samtidigt har ett prov inplanerat den dagen (av samme lärare som skulle informera om mässan), samt en jätteviktig danslektion där vi ska slutföra dansnumret till konserten nästa vecka.
En annan sak är att vi inte har vår studieresa inplanerad och hur mycket vi elever än försöker ta upp och diskutera saken på handledartiden m.m. så får vi gå i uppförsbacke. Den ansvarige läraren (samme som skulle informera om den obligatoriska mässan, men som planerade in ett prov samma dag och informerade om mässan 2 dagar innan) är nästan otrevlig när han svarar på våra frågor och förslag. Vi får inget gehör, vi blir fördummade och allt är ostrukturerat.
Ibland är det kul att ha en flummig lärare som pratar om hur "ni som spelar gitarr är som klapprande strandkrabbor, och du som spelar fiol är som en havsörn som svävar över stranden", men 99% av fallen så skulle det vara så _JÄVLA_ skönt att få struktur och klarhet.

4. Jag vet inte hur jag ska klara av alla skolarbeten och projekt och prov och läxor. Fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0