Jag gillar träning och att skriva långa meningar

Jag var på gymmet för första gången idag efter en lång tids träningspaus vars omfattning jag inte vill räkna ut för att bespara mig själv de ångestkänslor jag redan känner en tillstymmelse av bara av att veta att jag betalat 400 kronor/månad i x månader då jag haft andra saker för mig än att träna. (slå den meningens längd!)
Men som jag sa: idag var jag tillbaka bland svett, fotsvamp i duschen, proteinpulver och tantfläsk. Det kändes inte alls bra att vara där, tog i utav bara helvete i 15 minuter på cross-trainern och när jag satt i en maskin som kallas "sittande rodd" så var det enda jag tänkte: undra hur mycket mina muskler har förtvinat under tiden jag inte har tränat. Körde baksida lår också och märkte att jag hade alldeles för mycket vikt på maskinen för att kunna klara 30 repetitioner utan att börja skaka i överkroppen. Som tur är så minns jag inte hur mycket vikt jag hade på när jag var som mest vältränad, så jag kan inte jämföra. Det kallas "effektiv ångestdämpande glömska".

Fan vad jobbigt det är att försöka komma igång med träning efter en tids "paus", och jag känner mig verkligen inte nöjd nu efter att ha kommit iväg till gymmet en gång efter uppehållet. Nöjd kommer jag börja känna mig när jag har fått in rutinen på 2-4 gångers gymmande/vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0