Turbulens

Jag befinner mig på upptakten till en storm: en extremt instabil fas.
Jag är mitt i min sista gymnasietermin och handskas med många saker parallelt:

1. Den teoretiska biten av skolan (prov och plugg och uppsatser och projekt)
2. Den kreativa biten av skolan (musikskapande, övande, lyssnande)
3. Politiska uppdrag (Kommunfullmäktige, Kultur- och fritidsnämnden, kassörsuppdrag för SSU Södertälje, uppdrag i Magasin 08:s redaktion)
4. Sökningar till folkhögskolor (panik över hur jag ska ha råd med alla tågbiljetter och provavgifter, öva låtar, öva gehör- och musiklära, allmänt stresstillstånd och nervositet)
5. Känslomässigt kaos (frustration, saknad)


Det går inte alls så bra för mig. Det är dock inte något helt nytt och jag har kunnat hantera att "det inte går så bra" förut, men nu är det annorlunda:
Jag har inte grepp om tillvaron längre. Med start i början av den gångna veckan har jag förlorat fattningen totalt, jag vet ingenting och har ingen koll på någonting.

Med det kontrollbehov jag ändå besitter så skapar det här ett ångestframkallande antiklimax, ett antiklimax som toppats med det som på allvar gör mig rädd och orolig för min hälsa: jag har börjat få minnesluckor vid oprovocerade tidpunkter (dvs jag har inte minnesluckor pga att jag varit asfull, exempelvis).

Till exempel har jag en minneslucka över hela fredagen och minns knappt något från förra veckan. Hur mycket jag än försöker minnas och backa tillbaka kan jag inte dra mig till minnes vad jag har gjort.

Så nu går jag omkring med panikkänslor: får hjärtklappning och blir illamående när jag ska sova för jag tänker på att, jävlar jag måste ju boka biljett till inträdesprovet på torsdag.. och helvete jag måste hinna gå till banken på måndag efter skolan.. och det där jävla svenskaprojektet är inte klart än fast det borde vara det.. och vart fan är min kameraladdare? varför minns jag inte vart jag har lagt den? och vart lade jag mitt läppstift som jag använde igår? eller var det i förrigår? tappade jag det ute? eller var jag ens ute igår? vad är klockan och när ska jag upp imorgon? eller är det söndag imorgon?

Skita i allt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0