Mitt modersmål, kan det vara så? Att det är det enda jag kan skriva på?

Den här dagen började i samma fittanda som igår.
Men nu är jag asglad. Ska jag få mens snart eller vad är det här? Fattar ingenting. Den som lever får se.

Lyssnar på Norweigan Wood, vill söka folkhögskola NU och samtidigt vara kvar i området.
Svår avvägning.

Sen har jag något mer att berätta:
Det står två pajer i ugnen och det är jag som har gjort dem!
Från scratch! Det är fetaost och tomat och oliver och grejer.
Om 11 minuter ska jag ta ut dem, då är de klara. Och förhoppningsvis underbara.

Sjukt intressant att lyssna på föreläsning om Afrikansk litteratur idag på svenskalektionen. Blev så inspirerad att resa och se och bara snacka med folk. Lära mig nya språk och så. Gärna imorgon.

Mitt modersmål, kan det vara så?
att det är det enda man ska skriva på?
För jag vet inte vilket det är
serbiska, finska eller det här?
finskan kom först och serbiskan sen
svenskan kom på tredjeplats, den
så vilket är mitt modersmål?
ja fan vilket är mitt modersmål.



BZZZZZZZZZZZZZZZZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0