There'll be crocuses to bring to school tomorrow

Vilken bra dag, den bara flöt på!
Min film som jag jobbat med sen i höstas redovisades äntligen idag, och till min stora förvåning hann jag klart med den innan det var dags att visa den..
Trots att jag har haft många veckor på mig att lägga på musik och tal på min film om gatukonst så har jag så klart väntat med det till igår;
Kom till skolan på eftermiddagen efter en skön migränmorgon och började spela in mitt manus och lägga på det på filmen i ett svep. Gick oväntat smidigt ända till att jag insåg att mina två ljudfiler inte låg på mitt USB-minne..
Löste det hela genom att komma till skolan en halvtimme innan vi började idag för att lägga på musiken och justera en felsägning. Förstår inte att jag hann redigera in ljud och övergångar och justera felsägningen på en halvtimme. Så sjukt bra jobbat.
Och det bästa av allt? Jag trodde att jag skulle landa på ett G men fick MVG.
Så in i helvete nice. Nice nice nice.

Senare åkte hela kultur- och idéhistoriegänget till Historiska muséet som överraskade med en helt underbar guide.
Det var en sådan där underbart kunnig och engagerad man som jag önskar vore min egen morfar. Önskar att jag kunde ha suttit i hans knä när jag var åtta år och lyssna på hur han berättade historier för mig och lärde mig allt han kunde om allt han visste om.
Men jag får nöja mig med en riktigt bra guidning genom Sveriges senaste 1000 år på en timme.
Och i och med detta muséebesök så är den fina kursen kultur- och idéhistoria över för all framtid.
Det känns skönt och sorgligt, som så många andra saker i livet.

Till och med har jag spelat gitarr idag och känt att min röst utvecklas och det känns bra helt enkelt.
Jag är nöjd idag. Så ere ba.


Soluppgång är fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0