brand på klubben

I natt var jag och Jonna på klubb vid Skogskyrkogården i stan, vi drog därifrån efter fyra någon gång imorse och strax efter det började stället brinna och fick utrymmas.

När vi gick därifrån var det ca 20 andra som köade till garderoberna för att hämta ut sina grejer, folk började väl droppa av där vid fyratiden. Jag föreställer mig hur förödande det kunde ha blivit om folk var kvar lite längre, då skulle det kunna ha varit över 1000 personer som skulle utrymma samtidigt istället för de 400 som fick utrymma imorse.

Branden 1998 på diskoteket i Göteborg kommer upp i huvudet, där fick 375 personer utrymma varav 63 omkom och 200 skadades.
Jag tänker på att jag inte ens tänkte på att kolla upp utrymningsvägar när vi kom in i lokalen, det är inget man tänker på när man har druckit lite och är inställd på att ha kul.

Jättekonstig känsla, ju mer jag tänker på det, desto allvarligare känns det.
Vilken jävla tur att det slutade så bra som det gjorde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0