Easy now

Sitter här och är nervös inför sökningar till folkhögskolorna jag sökt.
Hittills har jag sökt Fridhem och Bollnäs, ska nog söka Lunnevad också. Skurup kan jag nog inte söka för att jag är bortrest när de har intagningsprover. Men om jag ska söka Lunnevad måste jag skynda, sista anmälningsdag är imorgon.

Följande moment gör mig nervös:


1. Det är många sökande, och framförallt: det är många riktigt jävla duktiga sökande.
2. Det är en massa prover att känna sig nervös över: sångprov, ensembleprov, ensembleledningsprov, teoriprov, gehörsprov..
3. Vilka låtar ska man välja att sjunga?
4. Tänk om man inte alls klaffar med bandet som kompar
5. Hur fan ska jag ha råd med SJ-resor till Skåne, Linköping och Bollnäs, alla inom loppet av samma månad..

Ska försöka svara till mig själv för att lugna ner mig själv:

1. Ja, det är många sökande, och många av dem är väldigt duktiga. Men allvarligt, hur övermänskligt duktiga kan de andra vara? Du vet själv att du kan. Du kan du kan du kan du kan. Du skulle aldrig ens söka om det innerst inne inte fanns en tro på att du kan.
2. Jaja. Prover och prover, det är bara att göra. Det är inte dödsstraff på att faila.
3. Välj ett par låtar av olika karaktär och sjung dem så som Emilia sjunger. Om man bara sjunger som den man är och som man vill att det ska låta så spelar det inte så jävla stor roll vilka låtarna är. Låten är bara ett verktyg för att rösten och din användning av den ska komma fram och förhoppningsvis väcka juryns intresse.
4. Emilias svaga sida är inte att improvisera. Och sen är det dumt att utgå från att det skulle vara dålig synk. Varför skulle det vara det?
5. Gör en powerpoint-presentation till din pappa. Detta kan vara den enda vägen att fånga hans intresse och förklara att folkhögskola inte är något jag bara kommit på att "det skulle ju va kul" utan en stor dröm och ett mål i mitt liv. Visa bilder, punkta upp fakta och annat. I slutet av powerpointen lägger du fram den ekonomiska biten av sökningar och själva kostnaden att plugga, förhoppningsvis leder detta till ett gott "resultat".



FAN VAD JAG ÄR NÖRDIG KAN JA BA SLUTA LIXOM
ska lägga upp lite bilder på min tumblr nu har jag tänkt
juste!! HAR INTE LÄNKAT DEN

men klicka här för att komma till min tumblr :)

jaja en bild också


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0